Zanimljivo istraživanje sprovelo je nedavno Udruženje njemačkih inženjera (VDI), u kome se poseban akcenat stavljao na proizvodni proces samog električnog automobila, a ne isključivo na njegovu upotrebu prije (punjenje baterije) i tokom vožnje.
Stručnjaci za elektromobilnost iz VDI-ja, u saradnji sa stručnjacima za motore s unutrašnjim sagorijevanjem, sproveli su opsežno istraživanje emisija ugljičnog dioksida u proizvodnom procesu i eksploataciji električnih automobila (poŧrošnja energije, gubitci pri punjenju), u poređenju s vozilima s dizel motorima.
Na kraju su došli do poraznog podatka, odnosno činjenice da uz potrošnju od 17,6 kWh/100 km (pogonska baterija iz Kine, ugradnja u Evropi), ravnoteža CO2 električnog vozila postiže tek nakon 300.000 pređenih kilometara u odnosu na dizel automobil (gorivo B7, potrošnja od 4,5 l/100 km).
“Prljavi” proizvodni proces
Ukoliko imamo u vidu da je kod današnjih električnih automobila zapravo najveći problem u tome što se pogonske baterije proizvode u Kini, koja električnu energiju za rad svojih fabrika dobija uglavnom iz termoelektrana na ugalj (koje emituju ogromnu količinu CO2 u atmosferu), možemo konstatovati da električni automobili “ispuštaju” oko 60 posto CO2 u atmosferu već tokom proizvodnje, dakle čak i prije nego što su uopšte izašli prvi put na cesŧu.
“Proizvodnja pogonskih baterija za električne automobile mora se organizovati u Evropi koja ima mnogo povoljniji ‘zeleniji energetski otisak’ u odnosu na Kinu“, poručuju iz Udruženja njemačkih inženjera (VDI).
Pratite nas putem aplikacije za Android, agregatora vijesti Google News, kao i na drutvenim mreama Facebook i Twitter. Za svako prenoenje sadraja vijesti potrebno je zatraiti odobrenje - kontaktirajte nas.