Nestašica sirovina nije privremena pojava prilikom prelaska na automobile sa električnim pogonom, jer su rezerve kobalta na planeti trenutno dovoljne za samo jedanaest godina, ali je pri tome neizvjesna dostupnost i više od dvadeset ostalih sirovina za proizvodnju električnih automobila.
Prema jednoj njemačkoj studiji, u drugoj polovini ove godine nije potražnja bila ta koja je smanjila broj prodanih električnih automobila, već uska grla u njhovoj proizvodnji. Tako je na primjer Volkswagen grupa, jedna od najvećih svjetskih proizvođača automobila, isporučila je dilerima za trećinu manje automobila u oktobru nego godinu dana ranije.
Nestašica sirovina u EU
Iako pojedini analitičari očekuju da će se problemi riješiti u drugoj polovini 2022. godine, postoje i mišljenja da će nestašica sirovina još dugo pratiti proces prelaska na električne automobile.
Prema studiji Instituta “der Deutschen Wirtschaft” (IW), kontinuirano snabdijevanje sa više od dvadeset važnih sirovina u autoindustriji je neizvjesno.
Usporen proces proizvodnje
Karl Lichtblau, izvršni direktor “IW-Consulta”, navodi kako bi nabavka važnih sirovina za baterije za električne automobile, kao što su kobalt, litijum i grafit, mogla biti izuzetno rizična i da bi platina, iridijum i nikl mogli postati usko grlo u procesu proizvodnje.
Prema “Bavarskoj ekonomskoj asocijaciji” (VBW), koja je naručila studiju, trebalo bi podsticati promociju partnerstava u sirovinama s drugim državama. Drugi način je da evropske ekonomije moraju reciklirati više sirovina kako bi smanjile svoju ovisnost o uvozu.
Pratite nas putem aplikacije za Android, agregatora vijesti Google News, kao i na drutvenim mreama Facebook i Twitter. Za svako prenoenje sadraja vijesti potrebno je zatraiti odobrenje - kontaktirajte nas.