Jedan je anonimni izvor iznio informacije o nepoštenom provođenju testova pasivne sigurnosti pri bočnom udaru koji su se sprovodili u okviru japanske kompanije “Toyota”. Interna istraga potvrdila je da su navodi ovog izvora bili tačni.
Utvrđeno je da su jeftini modeli iz Toyote, “Daihatsu” i “Perodua” prošli test sudara sa modifikovanim unutrašnjim oblogama prednjih vrata, dok serijski automobili nisu bili opremljeni takvim oblogama.
Izvršni direktor “Toyote” Akio Toyoda već se izvinio kupcima širom svijeta. Greška podružnice “Daihatsu”, odgovorne za Toyotine jeftine automobile za azijska tržišta, nazvana je “apsolutno neprihvatljivom i podriva povjerenje kupaca”. Prema procjenama korporacije, ugroženo je 88.000 automobila, ali se uglavnom radi o tržištima Tajlanda, Malezije, Meksika i zemalja Perzijskog zaljeva.
Nova testiranja
Međutim, kao rezultat interne istrage, također je utvrđeno da su na Toyota “Yarisu” i njegovim “klonovima” prije crash testa, maske vrata modifikovane tako da oštri rubovi zaštitne obloge nisu mogli oštetiti lutku tokom testiranja. Zbog svega navedenog “Toyota” će morati ponovo testirati svoje jeftine modele sa pravim dijelovima, kao i zamijeniti obloge vrata već prodatih automobila, a zaustavljena je i isporuka automobila iz rizične grupe.
Skandal sa “Daihatsuom” nije prvi put da je Toyotina podružnica diskreditovala matičnu firmu. Prošle godine kompanija “Hino” izazvala je svojevrsni dieselgate na domaćem tržištu: ispostavilo se da je podružnica komercijalne opreme skoro dvije decenije lažirala podatke o nivou emisije CO2 iz dizel motora.
Pratite nas putem aplikacije za Android, agregatora vijesti Google News, kao i na drutvenim mreama Facebook i Twitter. Za svako prenoenje sadraja vijesti potrebno je zatraiti odobrenje - kontaktirajte nas.