Iako je izgradnja južne Mostarske zaobilaznice dio planskog projekta već više desetina godina, kojim bi se konačno trebao rasteretiti saobraćaj koji sada prolazi kroz samo gradsko jezgro prema zapadnoj Hercegovini i dalje prema Dalmaciji, planeri na ovom projektu vjerovatno su imali u vidu da se ista završi kada i dionica Koridora 5c na južnom ulazu u grad.
Spoj nove zaobilaznice i dionice autoputa “tunel Kvanj – Mostar jug”, planiran je u neposrednoj blizini spoja ceste M-17 i ceste M-6.1 (Mostar – Nevesinje), i trebao se dogoditi otprilike sredinom ili krajem 2023. godine.
“Što se odgađa, to se ne događa”
Međutim, imajući u vidu svu problematiku oko izgradnje pojedinih dionica autoputa na Koridoru 5c kroz Hercegovinu, nažalost od toga neće biti ništa, s tom razlikom da bi zaobilaznica i možda mogla biti završena do kraja 2023. godine, ali i to je pod velikim upitnikom.
Trenutno je što se Koridora 5C tiče, na dionici “Kvanj – Mostar jug”, koja će se na svom kraju “spojiti” sa Mostarskom zaobilaznicom, objavljen tender u decembru 2020. godine, nakon čega više nisu bile dostupne nikakve informacije, osim što je pomenuta dionica i dalje “predmet spora” lokalnog povratničkog stanovništva i JP “Autoceste FBiH”, uprkos tome što je eksproprijacija zemljišta skoro pri samom kraju.
Optimizam bez pokrića
Pa ipak, najveća prepreka spajanju autoputa, od Graničnog prelaza Bijača do petlje “Mostar jug”, zasigurno će biti “predzadnja” dionica prije Mostara, “Buna – tunel Kvanj“, koja će se graditi tri i pol godine, a za koju još uvijek nije “završen” tender, iako je objavljen čak u decembru 2019. godine.
Imajući u vidu sve navedeno, očekivati spajanje Mostarske zaobilaznice i Koridora 5c krajem 2023. godine je potpuno nemoguća misija, jer i da se “ovog trenutka pođu graditi” dvije preostale dionice Koridora 5c južno od Mostara, iste se ne bi završile prije polovine 2025. ili čak početkom 2026. godine.
Dok će s jedne strane grad Mostar, vrlo vjerovatno, dobiti svoju južnu zaobilaznicu za nepune dvije godine, dugo očekivani autoput neće dobiti možda čak niti za četiri, iako nas nadležni, poput ministra saobraćaja i komunikacija FBiH Denisa Lasića, uvjeravaju da će cjelokupni koridor biti završen 2028. godine!
Pratite nas putem aplikacije za Android, agregatora vijesti Google News, kao i na drutvenim mreama Facebook, X i Instagram. Prilikom preuzimanju teksta obavezno je navesti Danas.ba kao izvor, te dodati link na autorski članak.