Danas je simbol ženstvenosti: Prva visoka potpetica nekada je bila dizajnirana za mesare

Ženska obuća @freepik.com

Ističe duge noge, sugeriše eleganciju i ženstvenost, a ujedno pokreće i maštu mnogih. Cipele sa visokom potpeticom smatraju se oružjem ženskog zavođenja, ali malo ko zna da su one zapravo “pomagale” mesarima u starom Egiptu.

Iako je većina stanovništva hodala bosa u doba faraona, zaštita stopala je ipak bila neophodna za neke aktivnosti. Jedna od takvih aktivnosti bilo je i zanimanje mesara, za koje su prve svjetske cipele s visokom potpeticom dizajnirane u praktične svrhe, tako da ne moraju da gaze “u krvi”.

Stabilnost na konju

Nekoliko vijekova kasnije, na nogama perzijskih konjanika pojavila se obuća sa visokim potpeticama. Zahvaljujući njima, noge su im bile stabilnije u stremenu, pa su lakše ustajali kako bi koristili oružje.

Sve do 16. vijeka muškarci su jedini nosili visoke potpetice, sve dok žene nisu počele da nose takozvane čopine, neku vrstu papuča sa visokom potpeticom. Ideju je iz Italije uvezla kraljica Katarina Medicci, ali se u početku i ova obuća nosila samo iz praktičnih razloga kako se dame ne bi uprljale.

Oznaka pripadnosti visokoj klasi

U 14. vijeku, u doba francuskih kraljeva, potpetice su postale moderne za oba spola. Kako bi nadoknadio nizak rast od samo 163 centimetra, francuski kralj Louis XIV je odlučio da počne da pravi čopine i za muškarce. Takvu obuću su ubrzo preuzeli dvorjani, a cipele su im bile ukrašene vrpcama, vezicama i dragim kamenjem. Visoka potpetica postala je simbol pripadnosti plemstvu i buržoaziji.

Funkcija označavanja klase obućom sa podignutim đonom prestala je tokom Francuske revolucije, kada su politički i društveni uslovi svima bili “na vrh glave”.

Krajem 18. vijeka muškarci su postepeno počeli napuštati ovu modu, učinivši je jednom od ženskih osobenosti. Cipele s visokom potpeticom tako su ostale isključivo dio ženske mode, ali narednih 50 godina ni dame nisu marile za ovu modu. Ova obuća se vratila u interesovanje sredinom 19. vijeka, kada ju je kraljica Viktorija uzdigla u simbol ženstvenosti svojim modernim čizmama na visoku potpeticu. Od tada su se počele masovno kopirati reprodukcije cipela Njegovog Veličanstva.

Najmoćnije oružje zavođenja žena

Potpetice su ponovo “bačene u drugi plan” tokom Prvog i Drugog svjetskog rata iz razumljivih razloga, ali nakon što je Christian Dior održao svoju prvu modnu reviju 12. februara 1947. godine, sve se promijenilo.

Trendovi koje je Dior predstavio u to vrijeme kasnije su nazvani “New Look“, događaj koji je ponovo vratio cipele s visokom potpeticom u ženske ormare.

Modni dizajneri Roger Vivier i Charles Joudan, koji su u to su vrijeme radili za modnu kuću “Dior”, došli su na ideju da u petu cipela ugrade metalnu šipku, koja će ih učiniti otpornijima i pružiti im podršku. Na taj je način 1950. godine nastala štikla. Njihov izgled napravio je revoluciju u svijetu obuće, a od tada su zablistale na modnim pistama najvećih modnih dizajnera i pod nogama svih holivudskih zvijezda kao jedno od najmoćnijih oružja zavođenja žena.

Vezane vijesti

Panika među Ruskinjama jer nedostaje proizvod koji brine o njihovoj ljepoti

Ruske klinike pripremaju se za nestašicu važnog proizvoda zbog sankcija i rata u Ukrajini, objavio je u četvrtak…

“Dizajnerska” gumena torba za namirnice od 1.250 dolara

Modna kuća “Balenciaga” i brend “Crocs” nastavljaju saradnju, a ovaj put je riječ o perforiranim gumenim torbama i…

Odjeću će u budućnosti praviti isključivo “šivaći roboti”

Nešto prije Božića prodaja odjevnih predmeta ponovo je porasla, a novi božićni džemperi, pidžame, majice i farmerke završili…
Total
1
Share