Rešenje hroničnog problema potrošača u Njemačkoj moglo bi da bude definisano dopunom zakona o telekomunikacijama, koji jača prava potrošača u odnosu na telekomunikacione kompanije, navodi “Deutsche Welle”.
Prema podacima njemačke “Federalne telekomunikacione agencije”, potrošači se često žale na usluge i “spor” internet, uprkos obećanjima telekomunikacionih kompanija da će riješiti navedene probleme.
Zakon koji su svi čekali
U ugovorima je navedena maksimalna i minimalna brzina interneta. Da bi potrošač imao pravo da plati manje, mora izvršiti određeni broj mjerenja uz aplikaciju “Federalne telekomunikacione agencije” koja će istu instalisati na računar. Također je potrebno izvršiŧi mjerenja preko LAN kabla, a ne preko WiFi bežične mreže.
Prema “Deutsche Welleu”, njemačka udruženja za zaštitu potrošača kažu da su uzbuđena zbog prava na mjesečno smanjenje računa.
“Ovo je jedno od najvažnijih dostignuća u zaštiti potrošača”, kaže Susanne Blom, službenica za digitalne poslove u “Saveznom udruženju za zaštitu potrošača”, jer po svojoj procjeni tjera internet provajdere da daju tačnije podatke o brzinama interneta koje nude i spriječava obećanja potrošačkoj javnosti nerealnim i nedostižnim brzinama interneta.
Pola ugovorene “brzine”, pola računa!
Dopuna zakona predviđa “pravo na smanjenje mjesečne cijene kada postoje kontinuirana ili redovna odstupanja od maksimalne brzine predviđene ugovorom“. U ovom slučaju cijena je ograničena na isti postotak kao i smanjenje brzine. Jednosŧavno rečeno: ako je brzina opala na 50% maksimalne brzine, onda plaćate pola mjesečnog računa.
Zakon je specifičan za uslove plaćanja umanjene mjesečne naknade. Potrošač mora izvršiti najmanje 10 mjerenja u dva dana. Ako u oba dana brzina barem jednom ne dostigne 90% maksimalne brzine predviđene ugovorom, onda ima pravo platiŧi manje.
Pratite nas putem aplikacije za Android, agregatora vijesti Google News, kao i na drutvenim mreama Facebook i Twitter. Za svako prenoenje sadraja vijesti potrebno je zatraiti odobrenje - kontaktirajte nas.