Prevaranti su oduvijek pokušavali da se obogate dobrom vjerom svojih bližnjih. Stoga je za njih bio logičan korak da, uspostavom interneta, svoje napore preusmjere na digitalni prostor.
Posebno se napominje da su se platforme društvenih medija posljednjih godina razvile u rudnik zlata za prevarante. Prema američkoj Aagenciji za zaštitu potrošača (FTC), samo 2021. godine tamo je ukradeno 770 miliona dolara, čak 18 puta veći iznos nego 2017. godine.
U izračune su uključeni svi uspješni pokušaji prevare koji su započeli na društvenim mrežama putem oglasa, objave ili direktne poruke. Prema ovome, prevaranti su najčešće ljudi starosti od 18 do 39 godina.
Kriptovalute, ljubavni sastanci i kupovina
Prema izvještaju FTC-a, ljudi su izgubili najviše novca kroz investicijske prevare. Na njih otpada 37 posto ukupnog prijavljenog gubitka. Očigledne mogućnosti ulaganja u kriptovalute su bile posebno popularne. Na drugom mjestu su prevare u vezi sa “online sastancima” sa 24 posto, gdje je više od trećine ljudi izgubilo novac zbog online ljubavne prevare započete na Facebooku ili Instagramu.
Internet kupovina je na trećem mjestu, sa 14 posto ukupnog gubitka nastalih zbog lažnih ponuda za kupovinu. U većini slučajeva, žrtve su vidjele reklamu, naručile artikl, ali ga nikada nisu dobile.
Pratite nas putem aplikacije za Android, agregatora vijesti Google News, kao i na drutvenim mreama Facebook i Twitter. Za svako prenoenje sadraja vijesti potrebno je zatraiti odobrenje - kontaktirajte nas.