Cijena goriva bi mogla biti niža za 0,54 KM, ali “državu nije briga”

Rezervoar goriva @pixabay.com/ilustracija

Poznati bh. ekonomski analitičar Faruk Hadžić, u današnjoj objavi na svom Facebook profilu ponovo je apelovao na nadležne vlasti u Bosni i Hercegovini sa novim prijedlogom za značajno smanjenje cijene goriva na domaćem tržištu.

“Cijene goriva nastavljaju rasti i u našoj državi. Početkom marta ove godine sam upozorio da moramo usporiti rast cijene goriva, kroz manje poresko opterećenje, jer ćemo na taj način usporiti i lančani rast cijena drugih proizvoda. Također sam upozorio da što duže budemo čekali, kasnije će biti sve bolnije i teže pomoći građanima i privredi“, napisao je Hadžić na početku svog Facebook posta, te nastavio:

Država “ništa ne gubi”

“U Kantonu Sarajevo, najniža cijena benzina je danas 3,31 KM po litri, a dizela 3,41 KM, s tim da se možda može negdje naći i jeftinije, ako je u pitanju stara zaliha. Danas ću izaći sa novim prijedlogom kako uticati na značajno smanjenje cijene goriva u BiH. Dvije su simultane mjere. Prva mjera je pod hitno i bez odlaganja privremeno suspendovati akcize na gorivo. Ovo je toliko urgentna mjera, da nikakvi izgovori od strana donosioca odluka nisu mogući. Na ovaj način se smanjuje cijena litre goriva između 0,30 do 0,40 KM zavisno od vrste goriva“.

Hadžić zatim predlaže i drugu mjeru koja uključuje obračun PDV-a ne na trenutnu vrijednost litre goriva, već na iznos maloprodajne cijene od 2,01 KM koja je bila na snazi prije godinu dana.

Neozbiljna “bogata” vlast

Pri cijeni od 2,01 KM, država uzima sebi po litri goriva 0,29 KM PDV-a, dok pri cijeni od 3,31 KM uzima 0,48 KM. Dakle, samo zbog više cijene goriva, država ekstra zarađuje na PDV-u 0,19 KM po litri benzina. Cilj ove mjere je samo da država uzima isto na PDV-u kako je to bilo prije rasta cijena, a ne da ekstra zarađuje zbog inflacijske krize. Dakle, ako bi se ova mjere usvojila, cijena litre goriva bi odmah bila niža za 0,54 KM po litri benzina, ili 2,77 KM. Slično smanjenje bi se moglo očekivati i po litri dizela”.

“Država ne bi imala bilo kakav gubitak ili smanjenje u naplati indirektnih poreza“, navodi Hadžić, dodajući da bi po osnovu akciza, za šest mjeseci smanjenje u naplati bilo oko 250 miliona KM.

“Međutim, podaci UIO BiH pokazuju da su prihodi od indirektnih poreza u prvih pet mjeseci 2022. godine veći za 739 miliona KM ili 23,88% u odnosu na isti period 2021. godine. Čak i sa smanjenjem akciza, već su sada u plusu gotovo 500 miliona KM, a imaju još za naplatu sedam mjeseci. Građanima i privredi se mora pomoći, a ovo je najbolji način da se bude fer prema svima. Priča da će samo bogati imati koristi od smanjenja cijene goriva, jer siromašni ne voze auta je vrlo neozbiljna i ne vrijedi je uopšte komentarisati. Probajte samo zabraniti registraciju auta sa EUR 1 i 2 normom, pa će te vidjeti koliko je “bogatih” što voze auta u našoj državi”, zaključio je Hadžić.

Vezane vijesti

Izbori su sve bliže: Dodiku su odjednom “potrebe građana na prvom mjestu”

Nakon dužeg niza pokušaja sva tri člana Predsjedništva Bosne i Hercegovine (BiH) konačno su dala saglasnost da helikopteri…

“Mirno spavajte, goriva neće biti”

Nakon što je EU tokom sedmice uvela embargo na rusku naftu, svi se u Bosni i Hercegovini pitaju…

“Dok je SDA pisala historiju, Bećirović je pisao otvorena pisma”

Bakir Izetbegović, predsjednik Stranke demokratske akcije (SDA) i kandidat za člana Predsjedništva Bosne i Hercegovine iz reda bošnjačkog…
Total
6
Share